Doe mee en krijg grip op jouw afvalbeheer!
Begeleiding naar jouw eigen gratis Actieplan Circulair Afvalbeheer
Wat is Circulair Vooruit!?
Circulair Vooruit! is een praktisch en resultaatgericht traject voor mkb-bedrijven die hun afvalstromen slimmer, efficiënter en goedkoper willen organiseren. In opdracht van het programma VANG Buitenshuis helpt KplusV je om direct aan de slag te gaan met circulair afvalbeheer.
We focussen in dit traject op het dagelijkse bedrijfsafval dat vaak ongemerkt in de prullenbak verdwijnt, zoals: restafval, PMD, glas, papier/karton en GFE (groente, fruit en etensresten).
Hoe werkt het?
In 6 overzichtelijke stappen begeleiden we je in 2 maanden naar een actieplan op maat:
- Aanmelding (5 minuten)
Meld je aan via het formulier. Wij selecteren bedrijven die passen binnen de doelgroep. - Quickscan (0,5 uur online)
Samen brengen we in kaart hoe jouw afvalbeheer nu is ingericht. Je ontvangt na afloop een analyse van jouw huidige situatie. - Kickstartsessie (op locatie)
We komen bij je langs om de quickscan te verdiepen en het afvalbeheer in kaart te brengen middels een afvalsafari. Dit levert een nulmeting en concrete verbeterpunten op. - Verdiepingssessie (op locatie)
We zoomen in op jouw grootste kansen: slimmer afvalbeheer, anders inkopen, gedragsbeïnvloeding, afvalcontract onder de loep of opschalen door samenwerking. Onze experts helpen je direct op weg. - Actieplan Circulair Afvalbeheer
Je ontvangt een persoonlijk actieplan met concrete acties, tips en quick wins voor 2026 waar je direct mee aan de slag kan! - Terugkommiddag (in Utrecht)
Samen met de andere deelnemers en experts reflecteren we op de voortgang. Je krijgt een extra duwtje in de rug, wordt geïnspireerd door aanpakken van andere deelnemende organisaties én doet nieuwe inspiratie op om door te pakken.
Wie kan meedoen?
Je bedrijf:
- heeft maximaal 250 medewerkers
- valt binnen de KWD-sector (Kantoor, Winkel, Diensten)
- beschikt over minimaal 40 m² bedrijfsruimte
- produceert minstens één minicontainer (240 liter) afval per week
Wat vragen we van jou?
- Actieve deelname aan alle onderdelen van het programma
- Minimaal 3 betrokken medewerkers (bijv. directie, facilitair, inkoop, duurzaamheid)
- Tijdsinvestering: in 2025 ± 3 dagdelen verspreid over 2 maanden en tussentijds ±2 uur online afstemming
- Deelname is gratis voor geselecteerde bedrijven
Vragen of aanmelden?
Neem contact op met s.ijpema@kplusv.nl, of bel 06 184 214 55. Of meld je direct aan via het aanmeldformulier.