Duurzame hospitality in tijden van corona
Titel: Duurzame hospitality in tijden van corona
Samenvatting: De coronamaatregelen hebben een grote impact op de hospitality-branche. In de eerste plaats op economisch en sociaal vlak, maar ook op het gebied van duurzaamheid. De noodzaak voor social distancing en de sterk gestegen aandacht voor hygiëne, betekent dat processen binnen hotels en horeca zijn veranderd. Buffetten hebben plaatsgemaakt voor à la carte en take-away maaltijden, desinfectiezuilen zijn geplaatst, medewerkers dragen mondkapjes en er zijn contactloze, digitale oplossingen doorgevoerd. Hotel- en horecaketens hebben bovendien protocollen opgesteld om veiligheid en hygiëne te waarborgen. De invoering wordt in veel gevallen ge-audit.
De maatregelen roepen vragen op over duurzaamheidsaspecten. Wat zijn
duurzame mondkapjes? Welke disposables zijn de beste keuze bij een take-away maaltijd? En werkt ozonwater in de schoonmaak ook tegen het coronavirus?
Datum: december 2020
Auteurs: CREM, Partners for Innovation, Hotelschool The Hague, De Koplopergroep Circulaire Hotels, Innovation Lighthouse en Bunzl in opdracht van Rijkswaterstaat en de gemeente Amsterdam
Document: Duurzame hospitality in tijden van corona (pdf, 1.8 MB)